onsdag 11 juni 2008

Sedan sist...

Ja, vad har hänt sen sist? I söndags förmiddag var jag och Dixie iväg och träffade en hunderikompis och hennes lilla welsh Eija så nu har Dixies bekantskapskrets utökats något och jag hoppas att hon snart får chansen att även träffa Hobbe Border collie och Pluto Collie...Senare på dan var vi iväg och badade och när även jag var i och badade så vågade hon sig faktiskt i själv EN gång, men sen var det lika äckligt igen.

I tisdags blev lilla D hela tretton veckor och hon börjar bli stora damen nu, hela 9,5 kg tung. På eftermiddagen igår togvi en långpromenad i skogen, men Dixie fick åka ryggsäck ganska mycket eftersom hon inte orkar så långt. Fyskisk skulle hon säkert orka, men huvudet hänger inte riktigt med och det blir för mycket efter en stund.


Idag har hon vart såå himla go hela dagen, väldigt gossig. =D Jag gjorde ett litet spår när vi var i skogen, men det gick inte så bra; hon satte sig och sket, haha, och det var alldeles för risigt. Jag gjorde även en riktig uppletanderuta (en liten), och hon tycker verkligen detta är skitkul, men jag får nog börja med att ha med mig två leksaker i skogen för hon vill inte komma tillbaka med den hon hittar. Hemma tränar jag mycket lämnande med bollar, men i uppletandet funkade det inte alls....men men, träning träning!


Hej svejs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar