torsdag 5 augusti 2010

Ransäter...

Nu var det länge sen man skrev igen. Helgen som var spenderade jag och Dixie i Ransäter för att jobba på Värmlands kennelklubbs årliga utställning. Vi var där redan på fredag för att bygga ringar osv och sedan var det långa dagar både lördag och söndag; inte förrän runt åtta var jag hemma båda dagarna. Dixie är verkligen en pärla att ha med sig, hon har inga problem med "omgivningarna" och jag skulle kunna köra ett träningspass mitt bland allt och hon skulle inte bry sig. =) Trots att hon faktiskt inte varit med på så långa utställningar. När vi skulle plocka ner lydnadsplanerna på söndagen sprang hon med lös och tittade inte ens åt utställningsringen berdvid där det var full rulle. =D Vi passade på att träna Hopp över hinder också och det gick bra. Jag har inte tränat på ett riktigt hinder förut men hon hade inga problem med att generalisera och förstå att hoppa över en skiva och hoppa över ett hinder var samma sak. Duktiga lilla bönan! =) Nej, nog med skryt, men jag är bara så stolt över min braiga hund! ;)

Sverker har fått stå hela helgen så det kändes skönt att vara tillbaka i sadeln i måndags. Vi tog en lång skrittur över ett kalhygge där man rider i spåren efter skogsmaskinen. Nu efter allt regn är vissa delar av spåren vattenfyllda men Sverker brydde sig inte utan traskade på ändå trots att vattnet nästan gick upp till framknäna på honom på vissa ställen. Hihi. Jag tror han tyckte var rätt skoj och jag tyckte det var så mysigt så vi tog samma runda i tisdags. Hehe. Bäst att passa på innan vattnet försvinner. =P Ska strax åka till stallet och idag tänker jag rida upp till ridvolten i skogen. Perfekt att värma och jobba honom lite på vägen dit, sedan jobba lite på volten och sedan trava och skritta "av" honom på vägen hem. Såg några kantareller där häromdagen också, kanske får de följa med hem idag. ;)

Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar