måndag 30 augusti 2010

Kennelläger

I fredags packade vi in oss i bilen och styrde mot Mullsjö och Zathungarnas kennelläger. En helg som visade sig bli väldigt lyckad...inte för att jag hade trott ngt annat iofs! =P Vi blev lite försenade pga ett missförstånd, missade de andra och fick bli lotsade till lägerplatsen av Ewa-marias guuube. Kvällen bjöd på hundsnack, planering av helgen och tacopaj. Mmmm. På lördag morgon lades det spår och en del körde sök. Jag la ett spår till Dixie som fick ligga ca två timmar och hon spårade så jäkla bra, helt klockrent och alla saker in till mig. =D Det enda hon inte markerade var en flasköppnare i metall, men det är ju gôrsvårt och jag hade inte räknat med att hon skulle hitta den. Skulle bara testa. =P Jag och Kristian hann med ett frispår till Dixie också innan lunch, även det gick bra. Efter att vi laddat batterierna med tjockpannkaka och kaffe fick alla testa på rallylydnad och det vart även en liten tävling i detta. Dixie var så dukig så, trots att hennes fåniga matte var ngt otydlig pga alla som tittade på. Riktigt skojsigt var det iaf! Iro fick också testa lite så att även han skulle känna sig nöjd med dagen. Efter detta var det dags för tipspromenad och kan tyvärr inte skryta med att jag vann, jag kom nämligen sist. Haha. Men men, det var kluriga frågor och inte en enda om hund...=P Till middag fick vi fläskytterfilé, klyftpotatis med stekta kantareller, jättegott och man somnade skönt på kvällen efter en dags aktivitet. Jag lade spår till Dixie även på söndagen och Iro fick sig ett viltspår innan vi åkte hem.

Tack så mycket Ewa-maria, alla zathungar och Sjöhaga pensionat för en gôrbra helg!

Jag har bilder från helgen men det är fortfarande i Kristians kamera så det får bli en annan gång. Hej svejs!

1 kommentar:

  1. Tack själv för en underbart rolig helg. Kram på er alla fyra från oss Zathungar

    SvaraRadera