onsdag 25 augusti 2010

Nu..

har det gått en vecka sen sist igen, det går så jäkla fort. På tal om det, den här sommaren har gått i rasande fart, mycket fortare än andra somrar. Hmm...fast det är klart, Sverker anlände ju och med både hund och häst har man inte svårt att ha att göra om dagarna. =P

Texas, Sverres hagkompis, har haft ont i ett ben i ett par veckor nu och gått i en egen liten sjukhage. Vi hade dem tillsammans en dag i förra veckan när Texas var bättre och det var ett jäkla tjafs och tom bråk på bakbenen. De som varit såna kompisar. Sverker tycker nog att han är den nya kungen nu när han har fått gå själv i hagen. =P Texas har förmodligen slagit till Sverker på ett framben så nu har även Sverker fått vila sen mitten på förra veckan. Suck. Nu har båda (spec. Texas skulle jag tro) börjat lida av tristess och att gnaga på hagstolparna är tydligen ett ypperligt sätt att sysselsätta sig när man varken får vara med kompisen eller "jobba". Natten till igår hade de gnagt på samma stolpe från varsitt håll....och tagit sig ut! Som tur var hade de hållit sig på stallbacken. När jag kom ut på em. visade det sig att Sverker lyckats dra upp en framsko och sedan trampat tillbaka den i hoven med tåkappan i hoven. Jag greps av lätt panik inombords men tåkappan hade som tur var inte gått in i sulan. Tog av av skon och ändrade tiden för skoning till imorgon ist för nästa vecka. Tur i oturen! Hehe. Tanken var ju att han skulle sättas igång igår eftersom benet är ok igen, men tji fick jag. Nu är jag på kennelläger hela helgen också så det är bara att ta nya tag nästa vecka. =) Sadeln passar inte längre heller så det är dags att åka på sadeljakt. Snart drar dressyrträningarna igång också!

Det har varit dåligt med lydnadsträning den senaste veckan, det blir lite småpass och en del platsliggning i olika miljöer och en del småtricks på promenaderna men något riktigt pass har vi inte fått till. Spårat har vi däremot gjort. I början på förra veckan var jag ute och canicrosstränade och jag använder ju samma sele i spåret....det var en jäkla fart i spåret och drag i linan, det måste nästan ha ett samband med canicrossträningen. Haha. Fast spårade bra gjorde hon och alla saker in till mig, duktiga hunden. Det tar sig, sa pyromanen! =P Vi får se hur hon jobbar i spåret i helgen, om det är samma fart och drag då. =P

Nej, nu kallar dammsugaren på mig...Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar