onsdag 11 augusti 2010

Bättre sent än aldrig

Nu var det gjort, Dixies höft- och armbågsröntgen, och det är bara att vänta på resultatet. Bättre sent än aldrig. =) Förutom det faktum att första sprutan med lugnande inte tog utan de fick ge henne en halv likadan dos till (samt att vi fick ta flera bilder eftersom hon såg ut att ligga snett hela tiden) så gick det bra. Det hände verkligen ingenting efter första sprutan, hehe. Vi gick in och satte oss i röntgenrummet där det var mörkt och lugnt och sköterskan kom och tittade till oss efter tio min, en kvart. Och där satt vi, jag och Dixie....Dixie var pigg som en lärka. "Vadå, skulle jag vara trött nu, näää, DET tror jag inte på..." =P. Efter att ha pratat med andra veterinärer fick Dixie en liten dos till och somnade. Sedan rullade det på med bilder, uppvaknandespruta osv. De sa att hon skulle kissa floder men det gjorde hon inte. Däremot sov hon bort hela dagen i stort sett och var som vanligt i morse när hon vaknade. Skönt.


Jag hade med mig Elin upp till paddocken häromdagen och fick lite bilder och tips när jag tömkörde Sverker. Schyst att du följde med, Elin, det var bra med lite andra synvinklar. =)









Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar