lördag 9 januari 2010

Lördag

Vi tog med oss hundarna och gick till Rusta i morse och medans Kristian var inne i affären i jakt på mysbrallor tränade jag med hundarna på parkeringen. Idag var det juh "bara" -15 grader så det gick att träna ute...=P Tänk att de där 5-7 graderna lägre/högre (?) kan göra att det känns så mycket varmare. Hehe. Körde lite tricks, fot, ställande och uppletandeapportering och fot var (iaf i mina ögon) helt perfekt, alla svängar och Språngmarsch var helt klockrena. Tjiho!

Har varit ute och ridit i veckan så klart, trots de många minusgraderna, men nu har hon fått stå ett par dagar pga ett sår hon troligtvis fått av hagkompisen. Ibland har hon lite svårt att fatta att hon inte är störst, bäst och kungen i hagen och då kan det hända att man får sig en spark, eller som nu, en rispa i benet av en av hagkompisens isbroddar. Suck, det känns som vi aldrig kommer igång...men men, tur att det inte var ngt allvarligt!

Inget stall idag och hundarna ligger rätt nöjda i sängen, kanske skulle ta en runda med dammsugaren...

Finaste Lilla D förra vintern...

2 kommentarer:

  1. Tack! Nu är det fullt ös och det har ni med vad jag läser :)
    Sån plan borde jag också lägga upp egentligen
    Vad Dixie och Dino är lika varann,det är som att se honom på bilden ju =)
    Ha det så gott...krama vovvarna o klappa hästen

    SvaraRadera
  2. Ville du med till alfie på lördag eller? Du får ta med K om du vill också! :) Eller fick du inte mitt sms alls?

    SvaraRadera