fredag 20 februari 2009

Long time, no see...

ja, nu var det ett tag sen. Hela veckan har spenderats på skolan i norra Värmland. Närmare 40 cm snö, kallt och snöfall hela veckan. Kan det bli bättre? Så länge det är sån här vinter längtar jag inte det minsta till våren och sommaren. =) Näe, just nu fullkomligt älskar jag snön, kylan och knarrandet under skorna. Stadium har vinterrea nu såg jag...kanske man borde ta sig en tur och inhandla de där skatingskidorna jag drömmer om.=) MEN, med tanke på att det förmodligen dimper ner en räkning från skolan på kurslitteratur och internatkostnader på x antal tusenlappar känns ett par nya skidor INTE som ngt alternativ just nu. Hehe. Det har varit en himla bra vecka. Båda hundarna har varit med. Busat i snön har vi gjort, pulsat över ängar i pudersnö...tränat har vi hunnit med en del också. Perfekt med plogade, upplysta parkeringar vid sån här väderlek. =) Vi jobbar vidare med LK1 och lite freestyle. Freestyle är inget jag ska syssla med, men skoj att träna ändå. =D Jag tycker faktiskt vi är på god väg i de flesta momenten i ettan men visst måste det filas, plockas ihop lite bättre, få uthållighet och framförallt träna mer med störning. Jag är inte särskilt förtjust i att träna i ridhus, men jag får väl kanske ta mig i kragen på den fronten i alla fall. =P Målet jag hade att komma ut och göra debut i ettan nu i mars när hon blir året har jag nog skjutit på lite, men visst blir det nu i vår. =)

Med tanke på Iros päls tror jag att han föredrar snö och kyla framför varma somrar... =PHittade den här bilden i en mapp. Hade en gång i tiden funderingar på curly...så här fulsöt kan man vara som liten curlyvalp. =P

3 kommentarer:

  1. Det verkar som ni har en härlig vinter. Här är inte mycket snö så varje dag väntar man på att kung Bore ger vika och släpper fram våren, men det är en envis rackare det där :)Vi får hoppas ni får mera snö nu när det kommer och ni ändå gillar det och så att molnen missar oss här i sörmland hihi
    Ha det bra =P

    SvaraRadera
  2. usch jag tycker inte alls om vintern!! :( Vill ha vår nu så man kan träna voffe ordentligt och njuta av varmare väder. Ja vi ser fram emot er debut och hjälper som sagt gärna till.

    kram

    SvaraRadera
  3. Hej på er
    Det är Dot.Com och Deamon som har tittat in hos er. Det verkar som att allt är bra med er. Ha det, så höres vi av senare...

    //Dottan & Deamon

    SvaraRadera