onsdag 23 juli 2008

Värmen har kommit till Karlstad...och...monsterhund!

Ja, nu är det officiellt; Dixie har gått från en mycket trevlig liten valp till en monstervalp. =P Igår var hon ganska billig faktiskt (lovar att jag inte ska sätta ut henne på blocket, kennelmamma, haha); skulle tjafsa om allt och lite till, t.ex varje gång vi varit ute och kommer in för att ta av kopplet. Helt plötsligt kan hunden varken sitta kvar, få halsbandet avtaget utan att härja och heller inte "varsågod, nu får du gå". Ojojoj, man fick bita sig många gånger i tungan igår, och det är bara att ligga lite lågt och be till gud att "monsterfasen" går över fort (innan nästa monsterfas kommer, hahaha). Jag tycker även att hon har ett nååågot för stort intresse för fåglar så här ska det nu skvallertränas på fåglar. =D




Idag kom högtrycket och det har varit varmt åt både två-och fyrbeningar. Vildhunden Iro grävde sig en kall grop i sandhögen på trädgården...=)

3 kommentarer:

  1. Hej! Vilka fina hundar ni har.. :) Jag har själv en kusin till er lilla Dixie. Lipton är efter Zathungens Asta.. Var så "kul" när jag läste er blogg, för vi är också i full gång med skvallerträning, men för vår del är det bilar och cyklister.. :S Som sagt, inte så roligt, men ett sammanträffande.. :)
    MVH Magda, Lotta & Lipton

    SvaraRadera
  2. Jag som trodde jag kunde en hel del om hundträning, men tydligen inte :)Ursäkta en okunnig, men vad är skvallerträning?? iro såg ut att fixat till det bra, själva bor vi i vattnet. Alla utom Pluto som står på stranden och är avundsjuk, stackaren. Får höras och synas snart.

    SvaraRadera
  3. fåglar är verkligen ett otyg.. de är ju överallt.. :O

    SvaraRadera