fredag 18 juli 2008

Jag längtar...

Jag längtar till att Dixie blir stor tjej. Visst, valpar är jättesöta, men det är juh inte därför man skaffar hund. Det finns säkert puckon som skaffat sig hund av just den orsaken också, men jag vill juh komma igång med träning och tävling....NU!!!! Jag blir så avundsjuk på er andra med vuxna hundar som tränar och tävlar och står i, och här sitter jag med en liten valp med en massa kapacitet....buhuhu, det är sååååå synd om mig! =P Haha.
Jag längtar till att ombyggnationen av ingången på huset blir färdig. Har gått och funderat på varför jag inte haft någon lust att göra något, inte lust att träna, ingenting, handlingsförlamad. Idag log det mig; jag känner mig så fruktansvärt instängd! =) Ombyggnationen har medfört att jag inte kan använda min ytterdörr....inte gå ut genom den och framförallt inte låta den stå öppen som den ALLTID gör annars. När jag ska ut med hundarna använder jag en bakdörr in till den andra lägenheten i huset och ut genom deras altan. Tyvärr bor där en hundaggressiv katt (som egentligen är min, hehe) så den dörren kan inte heller stå öppen. Ovanpå detta har vi hela trädgården full av bröte och snickare som glor så fort man går ut, så träning och bus med hundarna på trädgården är omöjligt fram till fem på eftermiddagen. Bor juh nästan i trädgården på sommaren annars... Jag ser inte fram emot den dagen de ska såga upp ytterdörren, då måste de vara INNE i lägenheten. Usch, då flyr vi nog fältet jag, Iro-man o Dixie Lix. =P Snacka om I-landsproblem... Jag kommer aldrig kunna bo i en vanlig lägenhet, jag är såå bortskämd med mitt boende! ;)

Jag får höra ganska ofta att jag lägger ner väldigt mycket tid på mitt hunderi (främst av andra icke-hundintresserade), och det är väl självklart! =P "Du lägger juh ner lika mycket tid på hundarna som en elitidrottsman gör på sin idrott" var det någon som sa förra veckan. Detta fick mig att fundera på en sak, vad hade DU som läser gjort om du inte haft hund? Och då riktar jag mig nog främst till er andra hundnördar Jag ser fram emot en massa inlägg! =D Själv hade jag troligtvis fortsatt med hästeriet; haft egen häst och tränat/tävlat. Annars hade jag nog pluggat eller jobbat utomlands...
Iro hälsar och tackar för gratulationerna på hans födelsedag! =P
Iro och Viska Tollare förra sommaren...

3 kommentarer:

  1. Hm.. svår fråga... det där... men jag hade helt säkert haft en del ridlektioner och varit medryttare på någon häst någonstans...

    SvaraRadera
  2. eeeh.. hmm... FINNS det nått liv förutom hundarna? Antar att jag skulle ägna mer tid åt studierna, men det är ju inget roligt :P

    SvaraRadera
  3. Jag hade nog haft attans så tråkigt och bara jobbat och vantrivts. Det är ju en livvstil på sätt och vis att ha hund, träna och tävla!Framför allt "jobba" med hund..

    SvaraRadera