fredag 15 maj 2009

Veckan som gått...

Ja, den här bloggen är allt för mycket likt en veckoblogg men men...=P I måndags hade jag och Jeanette vårt andra tillfälle på grundkursen (allmänlydnad) vi håller tillsammans och det gick bra. Vi gick aktivitetsstigen och Dixie var med som demohund. Förutom att hon kände sig lite jagad av att ha ett "koppel" med tio hundar och deras hussar/mattar bakom sig så skötte hon sig bra. När hon var yngre hade hon lite svårt att ha andra människor (med eller utan hundar) med på promenaden, hon blev lite blockerad och fick lite bråttom men det är i stort sett borta...förutom i måndags då när hon föll tillbaka lite i det beteendet. Hon blev inte blockerad utan var lyhörd osv, men det märktes ändå tydligt att hon var störd av de bakom; skyndade på framåt osv.

I tisdags var jag på riskutbildning större delen av dagen och i onsdags hade vi medlemsmöte på klubben. Lennart Sanfridsson var där och pratade om drag. Jag har juh varit sugen på drag bra länge nu, redan innan Dixie kom till världen, och inte blev jag mindre sugen efter medlemsmötet. =) Kanske blir det till att investera i en lättare mountainbike. ;) Jag ska fixa skor till Dixie och testa lite med inlines nu i sommar iaf... En hjälm är nog en bra grej då. Igår jobbade jag hela dagen, jobbade in dagens jobb så idag har jag varit ledig. Gött! Efter frukost idag blev det ett pass med fokus på vänstersvängar i Fot, Inlämningar á la uppletande, Stadga i sitt på Inkallning samt Hopp. Har kommit underfund med att kamp innan vi börjar träna inte funkar så bra på D. Hon går upp lite för högt i stress och kan inte riktigt fokusera. Brukar inte börja med kamp men ibland har jag nog gjort det (eftersom det är så jag jobbar med Iro när vi tränar) och de passen blir aldrig lika bra som annars. =) Lite mer filning och stadga så kanske vi vågar oss på debut i ettan... Nu ikväll var vi ut och körde budföring och hon börjar fatta vinken nu. Dags att avancera liiiite...=P
Nu är det duschen, sängen, godispåsen och Horton som gäller.

1 kommentar:

  1. Lennart heter han ;)

    Jag märkte som sagt inte att din hund blev störd av de andra hundarna. Vi får synas snart. tack för hjälpen idag :)

    SvaraRadera