måndag 1 september 2008

Agilitytävling och Lillslampan Dixie

På lördag morgon kom Jeanette, Pluto och Hobbe och hämtade mig och Dixie för att åka till Örebro på agilitytävling. Iro fick inte plats i bilen och har inget större utbyte av att vara med på sånt så han fick vara hos min pappa. Det var en himla rolig dag och Dixie skötte sig jättebra. Det var en tävling med bara klass ett-två så det var en del olika raser, bland annat en tjej som körde med en shiba vilket jag tyckte var lite extra skoj eftersom de har en del likheter med akitan (men definitivt inte storleken). Man får verkligen träningsug efter en sån dag så det kommer nog bli en del agility med Dixie i alla fall, trots att jag inte tänkt mig det. Jag körde lite agility med Iro när han var yngre men på den tiden hade jag varken träningskompisar eller någon att åka med till klubben så jag tröttnade efter ett tag.Efter lördagen vart jag väldigt sugen på att dra igång igen. Ring om du ska ut och träna Jeanette! =P
Igår gjorde vi inte mycket utöver det vanliga, jag vaknade vid halv sju av en stor svart nos i ögat. Iro var dålig i magen och hade VÄLDIGT trängande behov. =S På morgonsvängen i skogen med Dixie gjorde jag ett jätteenkelt upplet för att se om inlämningarna blivit bättre. Hon hittade saken ganska fort, men gjorde som hon gjort de senast gångerna; släpper den på halva vägen, kommer in och ser görglad och frågande ut "vart har du DIN roliga grej?". Jag skickade henne en gång till och belönade inte så mycket när hon hittade den och då kom hon in helt klockrent med saken I HANDEN på mig. =) Yes! Men, mer träning av inlämningar behövs och jag ska försöka att inte låta riktigt så glad nästa gång. I övrig tränade vi ett par pass med targettramp, stå och inlämningar. Jag körde även tagettramp med Iro. Han kan juh detta och tycker det är skitkul så när man gör det inne flyger det targetar i luften nästan. =D

Det är väldigt kul att studera hur Dixie och Iro beter sig mot varandra och ibland kan man verkligen undra. T.ex....Iro ligger på golvet- Dixie försöker få uppmärksamhet- Dixie pussar på Iro- inget händer- Dixie ålar sig på rygg framför Iro- inget händer, Iro ingorerar- Dixie försöker åla med rumpan mot Iro- Iro ignorerar- Dixie reser sig upp och viftar med rumpan- Iro fortsätter ignorera-Dixie backar upp på Iros huvud och sätter sig där-fortfarande ingen reaktion från Iro...Dixie The Little Slut. =P Ujujuj, jag vill inte ens veta hur hon blir när hon löper. Stackars Iro. Ibland tycker jag nog han är liiiite för bra på att ignorera. =P Det kan tilläggas att hon gör så ganska ofta, att hon aldrig lär sig att det inte ger någon utdelning?! =)

Idag har vi jobbat som vanligt, sovit lite middag och kört lite targettramp, inlämningar, ligg och stå. I eftermiddags tog vi en sväng över ängarna. det var mycket varmare ute än vad jag trodde så hundarna fick svalka sig i älven på vägen hem och vet ni vad!!? Dixie simmade nästan, helt självmant. Hon var i vattnet och plaskade en massa, ändra upp till ryggen. Skitkul! Äntligen börjar det släppa...


3 kommentarer:

  1. Hallå!!
    Du fick mailet om att vi inte kan ha någon träff för jag ska in på op.knä den 25/9. Kan inte tacka nej till den. kram från Pappa Algot med flock

    SvaraRadera
  2. duktiga ni är på träningsfronten!! Iro är sååå stilig!! Kram från bror med matte

    SvaraRadera
  3. haha, trött i mössan.. nu kom inja med på ett hörn.. :P

    SvaraRadera