tisdag 26 augusti 2008

Spår, bus och total j*vla omotivation....

I söndags drog jag och Dixie iväg till en skog i närheten där vi mötte upp Ellen och Eija för att lägga lite spår. Jag lade två spår på ca 2oo m med tre leksaker. En vinkel i varje, den ena åt höger och i det andra spåret åt vänster. Vi fikade lite (en av höjdpunkterna så klart!) och tog det första spåret efter ca 50 min. Hon spårade skitbra till en början men en bit efter vinkeln spårade (fyndigt va!) det ur och hon tappade helt fokus. Vi gick tillbaka till Ellen som tog ett av sina spår och sedan gick vi spår nummer två. Det var samma sak här, men nu tappade hon fokus redan efter första leksaken. Hon velade runt och till slut hade vi tappat bort oss totalt. Jag tog av henne och kopplade henne och gick en bit där jag hade för mig att jag gått och till slut hittade vi leksak nummer två. Jag tog på henne lina igen, men hon hade troligtvis redan tappat allt fokus hon haft och spårade inte alls bra fram till sista leksaken/spårslutet. Summan av kardemumman är att lägga spår i mindre brötig terräng och med koppel istället för lina nästa gång. Hon pallar nog inte riktigt att spåra i lina än...



Dixie i väntan på spår...

Igår efter lunch gick jag och Dixie iväg för att träffa Ellen och Eija för lite hundbus. Iro har varit halt några dagar och är inte så mycket att leka med just nu. Han är visserligen, och kommer aldrig bli, någon lekfarbror men han tycker ändå att Dixie är rätt kul att jaga...i sisådär fem minuter om dagen. =P Med andra ord var Dixie i stort behov att få härja lite med en hundpolare...och Eija och Dixie hade riktigt skoj. Inte bara jaktlekar den här gången utan lite kroppslekar också, himla kul att se.

Idag har jag varit totalt omotiverad till allt....jag har inte fått ett dugg gjort. Dagens höjdpunkt var nog när Elin kom och fikade, trots att jag vart illamående av allt fikabröd. =P Total omotivation...vi har ändå tränat en del, tex avlämningar av saker I HANDEN (hon släpper dem på halva vägen i upplet nu eftersom hon tycker sakerna jag erbjuder är roligare), fotposition osv. Jag har även tränat lite fot med Iro och han har fått göra lite andra aktiviteter, såsom godisträd. =) Jag har en liten dröm om att starta Iro i ettan också nästa år, men vi får se vad hans motivation leder oss. Haha. =)

Dags för tv!


2 kommentarer:

  1. Ja, du lilla Dixie. Det är inte lätt att spåra din matte"ler" men ni lär er på vägen och bit henne i benet så hon börjar träna flera gånger i veckan med er. Det ger bättre resultat. Skratt!!!!
    Kram från pappa Algot med flock

    SvaraRadera
  2. Tackar så mycket för grattis!!! =)

    Oj vad den lilla har växt! Ska bli kul att se er på appellplanen framöver!

    Hälsningar Kristina

    SvaraRadera