fredag 8 augusti 2008

En bra vecka ändå till slut...

Ja, varken måndag eller tisdag gick smärtfritt för Dixie på jobbet; svårt att slappna av, kunde inte sova, kunde inte vara själv (Iro var närvarande) ens en minut, men sen kom onsdagen och allt vände till det bättre. PEPPAR PEPPAR! Nu har hon inga som helst problem att slappna av och sova när det behövs. Väldigt skönt! Hjärnspökena har hon däremot kvar; i morse blev hon rädd för en trekantig byggarbetsskylt...reste raggen och gick en fin liten omväg. =P Vi gick fram till skylten och då var det inga problem; hon satte sig och sket bredvid den, hahahaha.
Iro har haft slappardag idag så på eftermiddagen tog jag och Dixie en sväng i skogen. Vi gick en sväng först och körde sen uppletande. Idag gjorde jag två parallella rutor med en stig i mitten och ett föremål i varje: en mjukisråtta och en av mina gamla plånböcker. Jag skickade henne på plånboken först, och hon hittade den utan problem men hon avvägde för ett ögonblick att inte komma in med den. Den var lite fööör intressant och rolig, men jag var trots allt roligare. =) Vände henne och skickade henne på föremålet i andra rutan och det var inga problem alls. Så duttig så! Kennelmamma tipsade mig om den här metoden för att hunden ska förstå att det kan finnas fler föremål, och jag tror det kommer bli riktigt bra. Jag har kört ett par gånger förut med två parallella rutor men då ville det sig inte riktigt. Jag hade nog för smal stig emellan så rutorna gick i varann.

Näe, dags för duschen och tvn....

Dixie, fyra veckor. Det känns som en hel evighet sen hon var så liten. Tiden går fort...

2 kommentarer:

  1. Kul att det blev så bra. Hoppas att du nu kommit in i arbetet efter semestern. Vi har en vecka kvar så vi åker ut med husvagnen. Sedan ska vi försöka få till en dag för träff.
    Kram från oss

    SvaraRadera
  2. Hej du !! Ja dom är allt lite ombytliga dessa huliganer. Vilka härliga bilder på Dixie och ja denna tiden har allt gått riktigt fort vill jag lova. Kram från oss

    SvaraRadera