måndag 11 mars 2013

Hejdå bomlöst

Jag tror inte att det här med bomlöst är något för mig när allt kommer omkring. Jag gillar tanken bakom det; att hästen ska kunna röra sig fritt, men kan en bomlös verkligen fördela trycket LIKA bra som en bomsadel? Mjae, jag är inte helt säker på det. Jag tror att jag är för nojig "Tänk om det blir punkttryck" Tänk o jag satt panelerna snett..." och sen kanske det inte är så lämpligt att jag som rider mycket lätt och bor i ett väldigt backigt område där jag måste stå mycket i lätt sits ska ha en bomlös sadel.  SÅ, "Masterbacken" har jag sålt och en Globus  The Turner är på ingång. =) Jag har ju haft en Clic förut men den blev för tajt åt Sverker efter ett tag så den här är en vidd större och The Turner har dessutom inga vadderade lillkåpor för de tyckte jag var rätt irriterande. Haha. ;)

Vi, eller kanske mest jag, taggar också inför dressyrträning för Ulrika Fröding nästa vecka, shit, jag tror inte att jag och Sverker varit i ett ridhus sen slutet på augusti 2011! Dvs veckan innan vi flyttade. =D Vi får väl se hur den lättspända Sverkermannen fixar det, men det ska nog gå bra. Matte är ju med ;-). Det känns egentligen inte som om vi är redo för detta men det är ju bara en halvtimme och jag tror inte att det blir något hårt pass...

Näe, måste gå ut nu, kanske hinner jag rida innan det blir mörkt! Glöm inte att slänga in en kommentar, det blir så mkt roligare att "uppa" då. ;-)


7 kommentarer:

  1. Testing igen

    SvaraRadera
  2. Är sugen på att skaffa bomsadel jag med!
    Har faktiskt kikat lite på Globus, vilken bomstorlek kommer du ha på Sverker?
    Måste bara sälja min gamla först! =P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min clic jag hade var det vidd 36 på och den vart för tajt efter ett tag. En sadelmakare hade nog kunnat bredda den lite åt mig men jag sålde den istället. Den här nya är en 38a. Globus skiljer sig ju lite i vidd från sadel till sadel har jag hört, alla ex inom samma vidd är inte exakt lika...håller tummarna för att den här passar. Annars kan ju du köpa den av mig ;-)

      Radera
  3. Jag kan kommentera! Det är jag jättebra på också vill jag veta om det är hos Ewa träningen blir?
    Den du skrev om?
    Och vilken dag och tid? Skulle vilja komma och kolla! Det får man väl?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Träningen är nästa onsdag vid tolv men som det ser ut så måste jag ställa in. Sverker och Cupido har troligtvis busat i hagen och Sverker har fått en öm muskel över länden som följd så det är värme, vila och massage som gäller just nu....:-(

      Radera
    2. Men vad säger du? :( det va ju riktigt jävla otur!
      Åker du och kollar ändå så kan du ju komma förbi på en kaffe efteråt, jag menar.. då är du ju ändå typ här :)

      Radera