tisdag 8 januari 2013

"Spenderbyxorna" på!

Januari ska ju vara den fattigaste månaden; man får decemberlönen tidigt vilket gör veckorna mellan lönerna vääääldigt många och man har handlat julmat och julklappar för en hel del. Den senaste veckan har jag dessutom lagt åtskilliga tusenlappar på pållarna; i fredags var vi och hämtade foder, i söndags blev det en tur ToR till Jönköping för att kika på och handla ny dressyrsadel till S och igår var hovis här. Idag råkade jag eventuellt trilla in på rean på Hööks också! ;-) Nu blir det vatten och bröd, möjligtvis nudlar, resten av månaden. =P 

Ni minns kanske att jag hade en Freemax Dressyr en kort period i somras. Jag blev aldrig riktigt vän med den och den "stack" dessutom i ryggen på Sverker (fast att den var en bomlös); efter ridning syntes det jättetydligt att sadeln hade gett små punktryck allra längst bak i höjd med bakvalvet. Inte bra. Nu har jag införskaffat en Masterback Dressyr A och jag hoppas att det funkar bättre. Jag har inte hunnit prova den än men den ser riktigt trevlig ut. Inte för att Sverker är hopplös att hitta bomsadel till men jag gillar konceptet och tanken bakom bomlöst, under förutsättningen att den fördelar trycket rätt. Utvärdering och bilder kommer senare....

Fast att Cupido, som oftast går under namnet Cupis eller Cupan, bara bott här i några veckor har han redan skaffat sig vanor. Varje kväll när jag går ut för att ge natthö och fylla på vatten ska han alltid dricka ur hinken man ska fylla på med, det måste vara mycket godare vatten jag kommer med än det som finns i hinken på väggen. ;) Samma sak, varje kväll. Kristian hade försökt hoppa över detta en kväll med det gick inte för sig. Haha, sötis. 

Dags för sängen!


5 kommentarer:

  1. Det är när dom får nya egna vanor som dom trivs ju. :) vad fin han är D-cupan ;)
    /Emma

    SvaraRadera
  2. Ps hittade du något på hööks?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag tycker han är himla läcker, Cupisen ;) Jag lyckades hålla i pengarna och fick bara med ett nytt dressyrschabrak hem...

      Radera
  3. Mina spenderbrallor fick jag bränna!=)
    Väntar på ett utlåtande på sadeln!
    Är inte helt nöjd med min Freemax, inte på Gulliver.
    Den är mycket bättre på Herrn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe. =) Ska prova sadeln ordentligt i helgen. Sverker har haft lite för lång vintervila så vi skrittar bara nu...C ska ju ensamhetsträna också. Jag har fått för mig att Freemax ligger bättre på pålar som inte är alltför platta över ryggen....

      Radera