onsdag 16 januari 2013

Då var den invigd

Japp, nu är den nya sadeln invigd och än så länge får den tummen upp. =) Jag har läst på en del trådar på Bukefalos att vissa tycker att den är hård, men det tycker jag nog inte. Däremot är panelerna gjorda i ngn typ av memoryfoam (tippar på det iaf) så är det kallt ute är de stenhårda och det tar ett tag innan de mjuknar. Kanske är därför vissa uppfattat den som hård....i övrigt känns den i stort sett som en engelsk dressyrsadel, stabil och lagom djup i sitsen. Jag känner mig inte låst och det är riktigt trevligt att ha knästöden på utsidan. Sverker gick med STORA kliv framåt och med spetsade öron, vilket han gör annars också men han tog sina stora kliv till en ny nivå. Jisses! Om det berodde på sadeln låter jag vara osagt tills jag ridit i den lite mer, men han är inte negativt iställd iaf. =D En sak att tänka på är att eftersom panelerna är flyttbara så gäller det att ha lite koll på hur de ska sitta. Det är inte bara att sätta dit dem och tro att det blir gôrbra pga att sadeln är bomlös. Kanalen måste ju exempelvis vara tillräckligt vid för att inte skada ryggrad och tornutskott.


På bilden tycker jag den ser lite för hög ut fram men det såg bra ut när jag satt i den. Det finns ju inga ortsspetsar som kan trycka på bogarna heller...Vad tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar