onsdag 26 september 2012

Tänker

Jag har tänkt och tänkt och tänkt, klurat, övervägt, känt efter och fattat beslut. Tänkt och tänkt och tänkt, klurat, övervägt, känt efter och fattat ett nytt beslut. Flera gånger faktiskt under hela sommaren. Och nu har jag gjort det igen och nu känns det slutgilitigt. Petri ska flytta. Säljas eller lånas ut. Nu har det gått mer än ett år och det känns inte som att vi "klickar" och kommer nog heller aldrig att göra det. Sverker och Petri har DEFINITIVT inte "klickat". Sverker har ju, även om han har sina "gubbiga" dagar, en liten räv bakom örat och skulle nog gärna dela hage med en likasinnad gnäggande fyrbening. Någon att busa med när andan faller på, någon som kliar tillbaka och som inte bara går undan....Visst, S och Petri är inte ovänner, men mer än accepterar varandra gör de inte och kommer nog inte att göra. Petri är inte typen som busar (typiskt många ston?) och som det är nu vallar Sverker på Petri eller är elak, i brist på roligheter. Visst är det naturligt att ledarhästen vallar men det känns som det har gått till överdrift. Kanske har jag helt gjort en feltolkning av deras relation, vad vet jag. Det känns inte så dock. Det ska ju vara roligt att ha häst, och även om jag är gôrtaggad nu när jag kan rida och jobba Sverker ordentligt igen så ligger "situationen" och gnager, det är inte lika inspirerande när man känner att saker och ting inte riktigt klaffar. Det blir som en stress och ett ständigt dåligt samvete; Petri förtjänar ju att komma till någon som håller henne lika varmt om hjärtat så som jag gör med Sverker, men det är svårt att sälja ett varmblod som för dagen inte är utbildad och inte igång. Skärsåret är läkt, men minns ni att hovis var här för en hovböld i somras...som satt för djupt för att skära upp? Den har nu dykt upp som en hålvägg och efter gipsning, över en veckas barfotagång och väntande på att hovis ska komma ut och slänga på sjukbeslag har han fortfarande inte kommit. Han krånglar och ändrar tiden hela tiden, nu är tiden satt till imorgon och kommer han inte får det bli byte av hovis. Sen ska hon igång!!! Jag tror hon kommer bli en riktigt fin ridhäst med rätt omskolning. =) Jag gråter blod om det krånglar mer nu. Hur är det ens möjligt att "småskit" sätter käppar i hjulet under ett helt år?

F*n vad jag klagar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar