fredag 28 september 2012

Inte bra!

Häromdagen var K med och gick när jag red ut. Han tyckte att det ibland såg ut som att Sverker hamnade liiiite bakom lod (bra med sambo som snappat upp vissa saker, hehe) så vi sa att han skulle fota och filma någon dag i veckan. Det är lurigt när man ridet mycket själv, har inte tränat för någon på länge och dessutom aldrig rider där det finns spegel. Filmande/fotandet skedde idag och efter att ha kikat på bilder och film kan jag konstatera att han inte gick bakom mer än någon enstaka gång, men däremot är halterna heeeeeelt åt h**vete. Efter förhållning och halt behåller jag ett litet stöd i handen för att ge en extra tydlig eftergift och belöning när han ger efter och tänker neråt. Här någonstans har det blivit fel och han tänker inte bara nedåt utan GAPAR jääääättestort. Alltså inte av förhållningen utan efter, det måste ju vara jag som lyckats lära in det för hård i handen tycker jag inte att jag är. Jösses!!!  Inte bra!!! Nog för att jag registrerat att han gapar lite ibland men att han gapar för kung och fosterland och skulle utan problem kunna svälja en badboll, det trodde jag kanske inte....

Delar med mig av ett par bilder tills filmerna är fixade, tyvärr blev de flesta suddiga pga dåligt ljus =(. Vi fick hålla oss till skritt idag, det var bara en liten plätt som var ridbar efter allt regn...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar