måndag 3 augusti 2009

Helgen...

I lördags var vi bjudna på försenad bröllopsfest vid en stuga intill Gapern, några mil härifrån. Jättemysigt ställe! Kristian hade missuppfattat tiden vi skulle vara där så vi kom redan vid tolv, tre timmar innan de flesta andra dök upp, men vad gör väl det? Solen sken, vi fick lunch, Dixie hann härja runt, bada och hoppa från bryggan iaf femton gånger och "muppa av" sig lite innan de andra anlände. =) Iro charmar de flesta med sitt fluffiga, nalleliknande yttre och coola inställning till livet och trots att de flesta brukar tycka att Dixies något galna framfart i jakt på hångeloffer är mindre charmig så lyckades även hon hämta hem några poäng i popularitetstävlingen. Hehe. =P Trevlig fest, skojiga lekar, bra väder och god mat. Fint värre. Mindre fint kändes det dock när jag vaknade igår morse och inte mådde så bra. Ha, bakfull, tänker de flesta, men när man spytt trehundra gånger på en förmiddag, allt man försöker dricka eller äta kommer upp samma väg efter en halvtimma då är det ingen vanlig bakfylla. Alla hade med sig eget kött till grillen så förmodligen var det det som spökade. Jag mår bättre idag, men Kristian har vart lite konstig. Jag har hört att det där förmarinerade köttet kan vara lite lurigt...=S Idag var min första arbetsdag, men det blir det inget med, så pigg är jag inte och det kan nog vara bra att vara hemma en dag, OM det skulle vara något som smittar. Sitter här istället och försöker få vätskebalansen tillbaka på rätt nivå och försöker samla energi till att ta en längre sväng med hundarna. =) Dixie ligger i sin fåtölj och har troligtvis dött av tristess vid det här laget, det blev inte mycket aktivitet igår om man säger så. Vi får se om jag orkar med någon träning ikväll, hoppas hoppas för jag är rätt träningssugen efter tre dagar utan.

Näe, dags att dricka lite mer vatten. =P Hej hopp, gummi..........!

3 kommentarer:

  1. Zathungarna!
    Nä någon vanlig bakfylla är det nog inte. Men ta det lungt och drick mycket vättska så ska du se du piggar på dig. Stor kram från oss.

    SvaraRadera
  2. jeanette4/8/09 22:24

    usch då, du får krya på dig!!!

    SvaraRadera
  3. Zathungarna!!!
    Å, vad det är roligt när du ringer. Du är så rar, men det visste du redan,eller? Vilken tur att jag fick dig som valpköpare. Kramr i massor från oss.

    SvaraRadera