fredag 14 augusti 2009

Oj...

Nu har det gått ett tag sen uppis. Andra veckan på jobbet är avklarad och det känns som jag inte haft semester. Ett litet tecken på att jag faktiskt varit ledig är dock det faktum att hundarna är väldigt morgontrötta efter att inte behövt gå upp innan åtta i sex veckor. Att helt plötsligt behöva gå upp vid sex igen är tydligen ingen höjdare. Hihi. =) Den här veckan har det inte blivit mycket hundträning, dels för att jag inte känt det där träningssuget som jag brukar, dels för att jag ägnat en del tid åt att fixa till min hall. Bild utlovas när den är helt färdig. =)

I måndags var vi iaf iväg till skogen, en promenad och frispår till Dixie vart det. Massor med mygg var det! "Översvämmningsmyggen invarderar" har det stått rätt mycket om i tidningen i veckan men vart på Sörmon, som är torrt även efter flera veckors hällregn, det varit översvämning det vet jag inte. =P

Idag fick vi till ett pass lydnad och hon kändes bra. Efter x antal gråa hår pga Fria följet så kändes hon asbra idag efter några dagars paus och omläggning av träningen. Gööööööööööööööööööött.

Hej svejs!

Dixie i måndags. Väntar på att få springa.

1 kommentar:

  1. Pappa Algot!!!
    Tjenare stumpan. Jag förstår om din matte får gråa hår ibland, men det är det som är KELPIE. Men matte läser också att du är en duktig böna höna i mellan åt. Kram från mig och min flock.

    SvaraRadera