måndag 6 april 2009

Veterinären...

Helgen har innehållit både hundiga och mindre hundiga aktiviteter, ex. ett besök på Leklandet på Nöjesfabriken. Jag ångrar djupt att jag inte åkte den där rutschkanan "Fritt fall"....tyckte det kändes lite pinsamt; jag hade juh inget barn som jag kunde ha som svepskäl till att få åka kana. Hihi =P Fredagen bjöd på lite budföring precis som jag hoppats på och DET ÄR SÅ JÄVLA KUL! Dixie har samma inställning. Snacka om att jag är peppad inför rapporten nu. =) Hoppas på fortsättning i helgen och då kanske jag kan få till lite bilder också. =D Det har naturligtvis blivit en del annan träning också i helgen, men jag har ingen större lust att rabbla en massa moment i bloggen idag. :)

Eftersom jag inte kunde få tid och eftersom jag var på skolan har Dixie inte fått sin ettårsspruta förrän idag. Det gick bra, men hon reagerade mer, och inte som jag väntat mig, på situationen "okänd människa som ger mig en spruta". Hon tyckte det var rätt läskigt och försökte åla sig undan både en och tre gånger. Precis efteråt ville hon inte gå fram och hälsa på sköterskan som gett sprutan, men det släppte rätt fort som tur var.

Iro har fått ha slappardag idag och hade han kunnat så hade han garanterat hissat svenska flaggan för att fira detta. Sen Dixie flyttade in har vi inte slappardagar så ofta...hehe. Vad kan det bero på? =P

Hade med mig kameran ute på trädgården ikväll...

Kasta, kasta, kasta!
Tjiho! Jag kan stå på två ben!

Skoj med ikeaboll!

Dixie, aka "Fotbollslåret"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar