tisdag 21 april 2009

Löp...

Japp, idag har lilldixen börjat löpa. Jag är inte särskilt förvånad eftersom jag sett tecknen och misstänkt att det varit på G i några veckor nu; skvättig, trött, har haft huvudet under armen vissa dagar (inte för att hon inte lyssnar utan bara allmänt flummig) och hon har även sett spöken. I lördags fm. när vi var i skogen vi mötte två FRUKTANSVÄRDA monster! Det ena var stort, mörkbrunt och lite randigt med intryckt nos och lät EXAKT som Darth Wader från Star wars. Det andra monstret var stort, svart och lite lurvigt. Att det egentligen var en kvinna med sin dotter som var ute och gick med familjens boxer och flat var inget Dixie trodde på. Haha, dessa löp och vad som kan hända med hjärnan då...Ska be till gud varje dag den här veckan och nästa och även ha allvarliga samtal med Dixie om att det är klokt och vore himla smidigt att förlägga höglöpets höglöp under valborgshelgen för då ska Iromannen vara hos pappa. ;).

I helgen har vi varit i ett soligt och varmt Göteborg. =) Trevligt sällskap, hundträning, sköna promenader bland vitsippor osv. Hundarna har även tagit sitt första dopp...el. ja, Iro står juh mest i vattnet och glor och Dixie simmade heller aldrig men hon verkar helt klart betydligt mer road av vatten i år än förra sommaren. Hurra! Det har blivit lite uppletande i helgen och första passet gick åt helvete! Jag fixade ett bra avslut, tog hundarna och gick in, tjurade och klurade... Gick ut igen och bort till en fotbollsplan där jag band upp Dixie och gjorde allt precis som uppletande i skogen. Ruta osv osv. "Nu jävlar" tänkte jag, "nu jävlar ska jag komma på vad det är som är felet". Jag skickade henne och då kom jag på det; hela den där proceduren med att sitta uppbunden, jag "trampar ruta" osv gör att Dixie tydligen anser att det är helt ok att bete sig hur som helst med föremålen. Helt plötsligt är det ok att tugga, inte komma in till mig etc. Det har inte alls med att hon inte fattar vad hon ska göra för att avståndet till mig blir för långt. Det känns gött att äntligen kommit på vad som verkligen är problemet. =) Nu är det bara att träna, träna, träna och träna lite till och göra rutor precis vart som helst. =P

Dags att damsuga och rulla ihop vardagsrumsmattan och stuva undan den i tre veckor. =P

Dixie på tåget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar