onsdag 10 november 2010

Vinterland

Jahapp, då har första snön kommit i Karlstad. =) Skönt, nu blir det lite ljusare om kvällarna. Tyvärr får det väl inte ligga kvar, det ryktas om mildgrader redan på fredag. Hundarna är också glada över snön som kommit och det var fullt ös på trädgården igår kväll. Hihi. Igår var för övrigt en sån där dag när det går i ett och mellan jobb, stall och styrelsemöte på brukshundklubben var jag bara hemma en sväng efter jobbet och fick i mig lite lunch. Kvällsmaten, Billys pizza, hehe, fick jag käka under styrelsemötet och hundarna fick sin kvällsmat i bilen. =S Tur att inte alla dagar är såna. Hann inte rida igår heller, det var en del fix i stallet och jag hade insläppet och flera av de andra hästarna ska av olika anledningar pysslas om lite extra just nu så tiden räckte inte rill ridningen. Vi skrittade bara i söndags och då är det inte hela världen om han får vila en dag. Jag rider aldrig hårt en dag och vilar dagen därpå utan vill i så fall, om han ska stå, ha en lugnare dag emellan. Det är inte bra för musklerna att jobba hårt och inte göra något alls dagen därpå.... Idag blir det nog uteritt, måste bara skruva i brodden först. =P Hundarna ska få sitt också. Jag har tagit en paus i lydnaden och tänkte att jag skulle lära Dixie att vinka. Ett klassiskt trick som hon faktiskt inte kan...hihi. Vi körde på med lydnaden för fullt efter kennellägret och kan behöva en paus för att hitta tillbaka till motivationen. =P Inget fel på Dixies motivation dock. Hehe.

Dags för promenad i det härliga vädret!

2 kommentarer:

  1. Vi tycker visst olika om det här med snö. Själv suckar jag tungt, vill ju kunna träna hund ordentligt ute och det går ju inte så bra då pga halkan... Tack för senast! kram

    SvaraRadera
  2. Hallå min vän!!
    Allt är bra förstår jag och kör så det ryker. Stor stor kram från mig och hundarna till er alla. Ge lilla Dixie en extra kram från pappa Algot!!!

    SvaraRadera