lördag 17 januari 2009

Tillbaka i skolbänken...

Måndag till fredag den här veckan har jag varit på introduktion på distansutbildningen (skogsvård) jag ska gå i år. Iro har varit med pappa, Dixie däremot har varit med mig hela veckan, bott på internat osv, och det har funkat riktigt bra. Ok, hon har nog varit lite "mer" den här veckan; Dixie är juh trots allt van vid att kunna vara med på jobbet varje dag (utöver träning) så visst märktes det att hon inte fick riktigt samma mått av stimulans hon är van vid men det har ändå funkat. Man får bara försöka utnyttja alla lediga stunder, dvs raster och kvällar, ännu bättre än hemma. =) Jag kom hem igår em. så igår vart det inte mycket hundträning. Idag startade vi dagen med en rejäl skogssväng; kaffetermos och mackor packades ner och sen bar det av ut mot Vänern. =) Nästan tre och en halv timma senare var vi hemma. Sååå gött att få komma ut! Hundarna klagade inte heller om man säger så....=P Har klurat lite på övningar till uppletandet så det ska jag ut och testa senare....åtekommer med resultat. Hehe, eller inte. ;)

Lägger in lite kort från idag...





4 kommentarer:

  1. hoppas studierna varit bra. Mysig promenad :) Får höras snart. kram

    SvaraRadera
  2. Oj, vilken mysig promis. Och vad duktig du är som läser igen. Lycka till med studierna och pussa på hundarna från oss. Och kram på dig själv.
    Pappa Algot ger tösabiten ett slick!!!

    SvaraRadera
  3. Vad är det för "brötig" skog du hittat, rostiga saker! ajaj

    SvaraRadera
  4. Hej! Har tittat ikapp på alla fina bilder sen jag var här sist! Dixie 5 veckor (åh det borde va förbjudet att va så söt ;) "grisjakt" den va kul hi hi! Lycka till med pluggandet!
    Gun Brasse o Jappie

    SvaraRadera