lördag 10 januari 2009

Tiden går så himla fort!

Ja, sitter här och försöker klura ut vad som hände förra året, och imorgon blir Dixie 10 månader! Shit, vad fort det går. Bara två månader kvar till hon blir året. Det är helt klart ingen konst att kora vinnaren i "Årets bästa beslut 2008", "Årets bästa dag 2008" och "Årets bästa dag nr 2 2008" i alla fall. Årets bästa beslut var då jag bestämde mig för att en liten Zathunge skulle flytta in till mig och Iro. =P Årets bästa dag var då lilla Dixie föddes och Ewa-maria ringde och sa att det fanns en liten pralin till mig. Årets bästa dag nr 2 var självklart 8/5 när hon fick flytta hemifrån hem till oss här i Karlstad. =P Lilldixen är utan tvekan "Årets största och bästa händelse 2008" alla katekorier. =D Ok, jag kan erkänna att det var en viss omställning de två första veckorna och visst har jag haft dagar då jag muttrat lite, men vad fasen. =P Lite jobbigt ska det vara med valpar. Jag hade faktiskt väntat mig att det skulle vara tio ggr värre och att Dixie skulle vara tio ggr mer Zathunge än vad hon faktiskt var/är. =)

Dixie, fem veckor, när vi var och hälsade på. =)

Vi tränar på och jag siktar på debut i LK1 någon gång nu i vår, men är vi inte redo så är vi inte redo. MH är spikat till 23 maj, var det inte så Ewa-maria? =) Debut i appellen (spår) har jag nog tänkt mig i höst och vad det gäller agilityn har jag inte satt upp några mål. Kanske kommer vi inte ens ut på tävlingsbanorna...=) Hon kommer nog att få testa på en del; rapporten tycker jag verkar skitskoj, men man kan inte hålla på med allt. Just nu känns tävlingslydnaden och spår som nr 1. Att jag skulle få så blodad tand för lydnaden var faktiskt lite oväntat. Hehe. Kanske lyckas vi tom komma upp i tvåan i år. Det vore skitskoj. =) Men men, den som lever får se. Först och främst ska vi ha SKITKUL! ;)
Nu under jul har jag vart en del ledig, men det har inte blivit så mycket träning som jag trodde. Hon har varit lite påverkad efter löpet; lite loj.För ett par veckor sen hade hon en period som hon frustrationspep under all träning. Skumdixie börjar dock bli sitt vanliga Tokdixie igen. Gött. Runt julafton var Dixie dålig några dagar så då vart det inget tränat pga det. =S Att det sedan varit rörigt på andra plan dessutom, med bland annat äldre nära anhöriga som inte riktigt "är med" alla dagar längre och andra nära anhöriga som krånglar till det för sig gör det inte heller lättare att fokusera. Julledigheten 2008 kommer gå till historien som den konstigaste och rörigaste hittills. Men men...så är ibland. Några resor till Falun för att hälsa på en Viss person kommer det inte heller att bli efter den här julen.... Say no more....lite förvirrad har man nog varit de senaste veckorna. Ja ja, det är bara att se framåt. Nästa vecka börjar jag plugga, jag och Dixie har en skitrolig tid framför oss och jag måste säga att jag är mer än nöjd med min tillvaro, trots några röriga veckor. =) Mycket prat om Dixie....Iro mår så klart priiiiima han också. =P

Sätter in ett par kort från förra helgen när jag var med Jeanette och hundarna när hon skulle rida. =)

Ett kort som knappast är till varken min eller Dixies fördel. Haha

Jeanette och Calle

1 kommentar:

  1. eller till min fördel heller ;) Lyckas alltid göra någon grimas :) Ja förstår att det varit en del under julen nu men jag tror nog att det messta löser sig till det bästa i slutändan ändå! Tack för senast!!

    Ja måste hålla med att det var bra att du skaffade dig en till liten voffe så du kan hänga med och träna. Vad vore livet utan dem. Lovar dig att jag ska heja ordentligt den dagen det blir debut :)

    SvaraRadera