tisdag 25 december 2012

Cupido

Och, nej, det är inte fuxvalacken på en av de stora hästbloggarna jag pratar om utan Min Cupido: nordsvensken Cupido, Sverkers nya plastlillebror. ;)

Jag har ju haft Petrini ute på annons ett tag och det har väl varit några intresserade, men de flesta har nog mest tyckt det varit roligt att maila mig?!? Ett barndomskompis var här och kikade på henne men det blev inget där. Men! Så för några veckor sen var det en tjej här från norra Värmland som ville ha henne på foder (till att börja med) och Petri har nu flyttat ifrån oss. Jag är väl egentligen inte så "pigg på" att lämna ut häst på foder för senare köp men det känns jättebra med den här tjejen så det blir nog bra. =)

Så...istället har en liten Cupido flyttat hit från de dalsländska skogarna. Cupido är tre år, snart fyra, valack och bruksnordis. Han är efter Rapid 1879 och undan Jolina. Morfar är Joar. Man skulle kunna tro att han är svart, men enligt passet är han mörkbrun. Har ligger rätt efter i utbildningen så vi ägnar oss mest åt hantering; lyfta hovar, uppföra sig, stanna när det är stopp, inte mölja över mig (gjorde han bara första dagen dock, haha), inte äta på jackor osv. Har verkar ha en riktigt bra huvud, han är orädd, lär sig fort och är full med bus. Jag tror den här grabben kommer bli en riktigt bra kör- och ridhäst i framtiden. F*n, vad kul det här ska bli. Och som Nina sa "Sverker har fått hård konkurrans om att vara snyggast i hagen". =P Fast Sverker är ju Sverker och kommer nog alltid vara snyggast. ;)




Bonusbild på sötaste snögubben ;)

10 kommentarer:

  1. Han är jättefin!! Skönt att det verkar gå bra allting, man vet ju aldrig med ny häst!
    Klart Sverkan alltid är nr1!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, än så länge funkar det super. Hade dem isär de första dagarna och hade kanske tänkt ha det ett par veckor men grabbarna löste det där med ihopsläpp fint på egen hand en dag när jag var på jobbet. Den dagen var Sverker allt annat än nöjd med situationen och han tyckte C var jätteäcklig men nu är allt bra, haha =).

      Radera
  2. Hej va roligt att du börjar skriva igen! Och grattis till nya hästen! :) Han ser jättefin ut!
    Lycka till! :) Och hoppas ni haft en mysig jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, long time no see. Det har väl varit lite rörigt med pållar och julstök så bloggen har inte kommit i första hand direkt. ;) Julen har varit mysig hittills med allt för mkt mat som vanligt och jag hoppas att din jul i Sverige har varit bra. =)

      Radera
  3. Yeeeey! Du har kommit igång igen!!
    Hoppas Petri får det fint och att hon får stanna.
    Vad gör du om hon inte får det? Bygger ut stallet? ;)
    //Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du kommenterar Emma. =) Mer sånt ;). Ja, du vad gör jag då? Köper en häst till och har två på lösdrift (lösdriften är för liten för tre nämligen, hehe)och två på box? Haha. ;) Näe, jag håller tummarna för att det går vägen. Kommer hon tillbaka så är det i sommar och då får hon väl gå ute tills man löst situationen, eller också kör jag hem henne till dig en mörk kväll när ingen är hemma. =P

      Radera
  4. Sss tur jag vet vart du bor så jag kan fakturera dig när jag finner henne i hagen ;)

    Och du som bara skulle ha två boxar för å inte kunna samla på dig hästar haha vart har du lösdrift??
    /Emma (www.fagelviksnybacka.se förstår inte varför jag bara kan kommentera anonymt från mobilen...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Attans, ja, d blir nog svårt att inte lista ut vart pållan kommer ifrån. =P Näe, två boxar är verkligen alldeles lagom, har inte tid till fler än två pållar heller. Har ju vindskydd/lösdrift bakom stallet, du vet precis innan där man hakar på/av strömmen. Vid vägen...

      Radera
  5. Hehe låter precis som min Läcker i början, lagom ohanterad och djävulskt dominant. Men så himla lättlärd och villig när någon väl tog sig tid för honom. Fina hästar bägge två!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul med ny läsare, hoppas du tittar in igen. Han är himla snygg din Läcker! Gör skäl för sitt namn. =D

      Radera