måndag 8 oktober 2012

Dressyrträning

Igår var tanken att jag och Sverker skulle uppåt Värmland på dressyrträning. Jag har via en kompis, Nina, kommit in i en träningsgrupp som bla tränar för Ulrika Fröding och igår var det träning hemma hos Nina för en annan duktig tjej, också centrerad ridning/akademiskt.  Annorlunda, klurigt och skitkul! Jag fick låna transport av grannen och hade lastat och skulle bara stänga den lilla framdörren och åka. Sverker trampade om, buttade med rumpan på bakbommen och rampen och plopp! "Låsklämman" på vänster sida av rampen löste ut och öppnade sig. Jag tog inga risker så Sverker fick spendera dagen hemma i hagen istället. Snälla Nina lånade ut tinkern Bertie så jag fick ett ridpass ändå. =) En riktigt bra dag; ridning, titta på andras träning, mat, fika, hästsnack. Kan det bli bättre? =)



Nina och MertieBertie

1 kommentar:

  1. Synd att du inte fick med sverker, hur ofta ska ni träna? Blir det fler chanser? Var i värmland bor du typ? (Köpte Lillen i värmland. :) )//Malin

    SvaraRadera