tisdag 21 augusti 2012

En kort resumé av sommaren

Den senaste veckans bloggande har väl snarare fört tankarna till en bilddagbok snarare än en blogg, men det är kanske bättre än inga inlägg alls. =P Det brukar ploppa upp en massa idéer till inlägg på dagarna men när jag väl sätter mig vid datorn är det helt tomt. Hmmm...man kanske skulle ha en liten bok i bakfickan där man kan skriva ner alla inläggsidéer. ;) För att ha lite koll på läget, både för mig egen skull som fortfarande är lite förvirrad, dagvild och med hjärnan på "semestermode" efter sex veckors semester, och för eran, så får de bli en kort resumé av sommaren.

Första veckan på semestern var jag ju i Spanien för att fira mamma och hennes sextioårsdag och K var hemma med alla djuren, vilket han fixade galant. Resten av semestern tillbringade vi mer eller mindre i stallet och resultatet av det har ni ju sett. (kul att ni tyckte att det blev bra). En och annan bekant eller familjemedlem har varit här och hälsat på men för övrigt har vi varit hemma. Riktigt gött! Planen var ju egentligen att Sverker skulle sättas igång efter Spanien men för att kunna fokusera på enbart stallfix så fick han lite mer ledigt. Hans skolösa, plattfotade fossingar fixar ju inte riktigt ojämnt underlag heller och eftersom jag inte lyckades få tag i några beg. boots (kom efter velande underfund med att jag inte ville köpa nya när jag inte riktigt visste hur det skulle funka osv) så fick han inte komma igång förrän nu för ett par veckor sen när de beg. cavallobootsen kom. Än så länge har han bara fram och skulle nog behöva ett par bak också för att kunna ridas obehindrat på grus men jag hoppas innerligt att han kan skos snart. Vi får hålla oss från alltför mycket grus så länge, det vore ju trevligt om det fanns något att sko i sen. ;) Minns ni att Petri var halt i somras och att jag var helt bombsäker på att det var en sträckning? Denna sträckning var en hovböld eller något åt det hållet. Hovis var ut och skar upp på en punkt där hon ömmade väldigt, men det kom inget annat än blod. Efter ett par dagar var hon dock helt hältfri så något skumt i hoven var det ju. Tanken var ju att hon skulle sättas igång samtidigt med S men på kvällen dagen innan (ja, jag hade satt en dag när tänkte "nu, nu ska hon igång") så hade hon skurit upp frambenet och går nu med bandage. Samma ben som hovbölden är det också....helt sanslöst!!!! Vad är det med den hästen? Otursförföljd? Ett år har snart gått och det kommer bara nya skitsaker hela tiden. Det är precis som om det "går troll" i alltihop med henne. Suck.

Om man ska blicka framåt så är transporten nästa projekt här hemma, och ny dressyrsadel är på G. Ska bli jättespännande. Hoppas, hoppas att vi kommer ut på träningar i höst! Det är min och Sverkers tid nu, det tycker jag att vi förtjänar efter sparkskador, hovskit och annat strul det senaste året.


Förresten, ni verkar vara en del nya som läser. Vad roligt! Släng gärna in en kommentar =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar