lördag 25 september 2010

Dressyrträning

I måndags åkte farmor hem från sjukhuset och det har varit full rulle hela veckan, hon har skolats in med hemtjänst och det har väl varit med blandade resultat. Hehe. Vissa dagar har hon inte släppt in dem, och andra dagar varit sprudlande när de dykt upp. I tisdags kväll var det styrelsemöte och pappa ringde säkert tio ggr fast han visste att jag satt i möte. Farmor hade tydligen inte öppnat när han var där och inte heller svarat i telefon. Jag åkte dit efter mötet och hon öppnade inte då heller, som tur var har jag nyckel så jag gick in och hittar farmor sovandes på soffan. Hihi. Jag hade gett henne nya påslakan och de var tydligen för fina för att sova i så hon hade lagt sig för natten på soffan istället. Ojoj. Bäddade ner henne i sängen och åkte hem.

I onsdags började dressyrträningarna för mig och Sverker och tanken är att vi ska rida kl 20.15 varannan onsdag. Trist med en så j*vla sen tid men vad gör man om det är enda tiden kvar. Tur att jag kan skritta dit och inte behöver krångla med transport osv. Träningen gick väl både bra och dåligt, hon tyckte att det märktes att jag har haft ett så pass långt uppehåll från hästeriet och har därför lite dåligt självförtroende i ridningen. Jag måste tuffa till mig helt enkelt. Jag har ridit Sverker i för lågt tempo i traven, och det håller jag verkligen med om men jag har tyckt att han känts lite springig när jag ökat honom men det känns nog värre än vad det ser ut. =P Jessica fick kolla på galoppen också, han blir ju så stressad i fattningarna, och jag fick lite tips och guidning hur jag ska göra där. Det blir nog en dressyrhäst av Sverremannen också till slut =P.

Måste slänga i mig något nu innan jag ska iväg. Jag ska vara figge på söktävning imôra och ska ut och reka legor osv kl. 14.00.

Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar